Wednesday, February 03, 2010

Program kepimpinan SMK Air Tawar, Johor (2008)

Program Hubungan Etnik pd sem 2 yang diadakan di SMK Air Tawar, Johor sgt bermakna bagiku. Pertama kali aku menjadi fesilitator dlm hidupku. Sebelum ni aku hanya mengikuti program. Tapi kali ini aku melaksanakan program. Bukan senang untuk melaksanakan program kerana memerlukan kemahiran yang tinggi, komunikasi yang berkesan, kesabaran dan ketabahan yang kuat. Paling penting pengetahuan dan pengalaman yang banyak.
Sebelum program dilaksanakan, banyak rintangan dan kekangan yang terpaksa dilalui kerana masalah dalaman dan luaran yang tidak dpt dielakkan. Namun program ini berjaya diteruskan. Tahniah kawan2ku yang lain kerana anda mampu melaksanakan program ini bersama-sama. Program ini sungguh menyeronokkan kerana aktiviti2 yang dirancang sgt menarik dan berjaya mencapai objektif yang dirancang. Program kepimpinan ini hanya dihadiri oleh pengawas sekolah berkenaan sbg persiapan kepada mereka untuk melengkapkan diri bagi menggalas tanggungjawab dan amanah sebagai pemimpin atau pengawas yang diberikan kepercayaan oleh pihak sekolah. Program ini telah dirasmikan oleh Yang Berhormat Tan Sri Datuk Seri Syed Hamid Albar. Yang Berhormat juga turut memberikan sumbangan dalam menjayakan program ini.

Program ini juga sebagai latihan kepada kami dalam mencari ilmu dan pengalaman sebelum bergelar sbg seorang kaunselor nanti. Terima kasih kepada pihak sekolah kerana memberikan peluang dan ruang kepada kami untuk menganjurkan program disekolah berkenaan. Tidak lupa juga kpd kwn2 seperjuangan dan Jabatan Kaunseling UPSI atas sumbangan dan kerjasama. Turut tidak dilupai Syhakin sekeluarga kerana sumbangan yang tidak ternilai.


Barisan Fesilitator

Selepas Sesi Taklimat dgn Pengetua

Aktiviti "Menara Impian"

Malam Persembahan Pelajar

Penyampaian Sijil oleh Yang Berhormat

Kenangan Akhir Bersama kaunselor Sekolah 

0 comments:

Post a Comment

  ©Template by Dicas Blogger.